Cast Wat Blijft


een actrice
Fanny & Hilarius, Wat Blijft, IJstijd
Ellen Van de Poel speelde een gastrol in Thuis en de jongerenserie D5R, maar ze is nergens zo gelukkig als op de planken.
Na haar debuut als Mata Hari in Patstelling/helden (2015) bij Tg Wuivend Riet o.l.v. Ed Vanderweyden werd ze een vaste kernspeler. Ze vertolkte uiteenlopende rollen in o.a. Les Poilus (2016), Meneer Robert (2017), Vranke Vrouwen (2018), Pas de Trois (2018), Oud IJzer (2019), Koninginnenhap (2020), en ze ging solo met Sterk Geslacht (2018), Vrouwentongen (2019), Three Times a lady (2020).
In Chemodag is de beste dag van de week (2022) naar het boek van Liesbeth Van Impe (Hoofdredacteur Nieuwsblad) speelde ze de hoofdrol.
Ellen en Nathalie leerden elkaar kennen op en naast de planken, wat inspireerde tot de rol van Fanny in Fanny & Hilarius (2023).
In Wat Blijft (2024) speelt ze zangeres Billie die leert afscheid nemen om opnieuw te kunnen omhelzen.

een acteur
Wat Blijft, IJstijd
Bart Feyaerts heeft altijd een ruime belangstelling gehad voor film, podiumkunsten en theater.
Als leerkracht kreeg hij veel kansen om te werken rond woord en drama met kinderen, wat resulteerde in meerdere jeugdvoorstellingen.
Als eigenaar van de kleine cultuurschuur in Schriek organiseert hij regelmatig evenementen rond woord en theater in samenwerking met Cultuurcentrum Zwaneberg en onder meer ook met Compagnie Gloed.
Zo verzeilde Bart als debutant-acteur in de productie van Wat Blijft (2024) en kroop hij in de huid van de excentrieke muzikant-songschrijver Sacha.

een actrice
Wat Blijft
Soetkin Verwilt studeerde af aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht.
Ze deed stages bij De Paardenkathedraal onder regie van Dirk Tanghe, bij Victoria in Gent en bij Keesen en Co onder leiding van Willibrord Keesen. Daarna speelde ze jeugdvoorstellingen bij Theatergroep Kwatta en bij De Vieze gasten. Ze werkte aan en speelde ook mee in theaterprojecten van Bad van Marie.
Onder de regie van Ianka Fleerackers en Ignace Cornelissen speelde ze bij Het Gevolg in Turnhout de voorstellingen Zo mooi, zo blond en zo behaard; Norway today en Koken met Elvis.
Samen met Sus Slaets maakte ze de kleutervoorstelling PIEP.
Ze geeft woord aan de Stedelijke academie Ekeren en aan de Academie voor Muziek, Woord en Dans Heist-op-den-Berg.
In Wat Blijft (2024) speelt ze Mimie, de nieuwe geliefde van Sacha.

een muzikant
Fanny & Hilarius, Wat Blijft, IJstijd
Wim Ceulemans leerde zichzelf als jonge kerel gitaarspelen en trad op met allerlei groepjes. Hij vormde een duo met een goede vriend waarmee hij nummers bracht van Simon & Garfunkel.
Als gitarist maakte hij jarenlang deel uit van de kleinkunstgroep Akkefiedt en met de eigen groepen Albatross en Montezuma deelde hij het podium met zijn twee zonen Tom en Daan.
In de avondvullende programma's Spiegels, Tegenlicht, Op de terugweg, Buitenspel en Al(s)tijd bracht hij met diverse muzikanten eigen Nederlandstalig werk telkens voor een volle theaterzaal in Cultuurcentrum Zwaneberg in Heist-op-den-Berg.
Met Ellen deelt hij zijn liefde voor songs en chansons, wat ook leidde tot zijn muzikale deelname aan Fanny & Hilarius (2023) en Wat Blijft (2024).
Voor de muziek in deze stukken liet hij zich inspireren door de tekst van de auteur en het spel van de acteurs.

een muzikant
Wat Blijft
Kris Daelemans behaalde aan het Koninklijk Vlaams Muziekconservatorium van Antwerpen Eerste Prijzen piano (bij Jozef De Beenhouwer), Harmonie, Muziekgeschiedenis en Kamermuziek (bij Theo Mertens). Daarnaast volgde hij meestercursussen bij Jean-Claude Vanden Eynden, Jos Van Immerseel en Geoffrey Parsons.
Hij werkte mee aan een aantal muziektheaterproducties als pianist en componist, met uitvoeringen in binnen- en buitenland: Recital (Het Gevolg), Singer (Villanella), Wish (De Warande-Turnhout), Daneelke (Barik Barrak). Voor de laatste drie schreef hij tevens de muziek. Daarnaast componeert hij voor diverse kamermuziekbezettingen, veelal in opdracht; o.m. voor het Vlaams Klarinettenkwartet ("Déviation", uitgebracht op CD) en een creatie voor het Festival van Vlaanderen ("Desire in Spring") in opdracht van tenor Jan Van Elsacker (voor zang, hobo, piano). Ook voor sopraansax en piano heeft hij tal van werken geschreven.
Als liedbegeleider werkte Kris samen met sopraan Katrine Druyts; Met hoboïste Griet Jochems en webdesigner Ivan Waumans maakte hij de muziektheatervoorstelling "Hopen Tijd" (Hoogenbohm). En met saxofoniste Monique Vermeulen vormt hij het duo "Touche de Sax", waarvoor hij ook een deel van het repertoire geschreven heeft.
Hij is leraar Piano en Pianolab aan de Academie voor Muziek, Woord en Dans van Heist-op-den-Berg.
Op vraag van Wim Ceulemans schreef hij mee aan de muziek voor Wat blijft (2024) en werd hij deel van het theatergezelschap.

een scenariste
Fanny & Hilarius, Wat Blijft, IJstijd
Nathalie Haspeslagh groeide als scenariste door het schrijven van scripts voor series zoals Thuis, Wittekerke, Katarakt, De Vijfhoek, Vriendinnen, Familie, Dertigers...
Ze schreef de scripts voor de jeugddocumentaire Later Als Ik Groot Ben en ontwikkelde het scenario voor de dramatische documentaire Kazungu, le métis.
Maar theater was nooit veraf met de theatermonoloog MonaLoog voor actrice Vanya Wellens (Femke in Thuis) en jeugdtheaterstukken zoals Mundus Novus, Onderweg, Het hart van Don Quichot, Jonge Goden, B LG E (ceci n'est pas un pays), Odyssee…
Fanny & Hilarius (2023) schreef ze speciaal voor Ellen en is ook haar regiedebuut.
Met het stuk Wat Blijft (2024) vervolgt het duo hun samenwerking.